همیشه داشتن یک روش مشخص در از بین بردن آفات، شما را زودتر به نتیجه دلخواه می رساند.
اینکه دقیقاً چه کاری برای دفع مگس ها انجام  می دهید؟ چه مرحله ای را زودتر و چه مرحله ای را در در پایان کار انجام می دهید؟ برای از بین بردن قطعی و بدون بازگشت مگس های فاضلاب با ما همراه باشید.

روش های خانگی از بین بردن مگس های فاضلاب

پروسه ریشه کن سازی جمعیت مگس های فاضلاب از دو بخش اصلی تشکیل می گردد.

مرحله اول:
تمیز نمودن دریچه ها و خطوط فاضلاب و نابودسازی تخم ها و لاروهای مگس فاضلاب

مرحله دوم:
از بین بردن مگس های فاضلاب بالغ

از بین بردن منابع زاد و ولد و تولید مثل مگس فاضلاب

پس از تشخیص محل تولید مثل مگس های فاضلاب، که از شایع ترین مگس های خانگی است، شروع به پاکسازی آلودگی ها و لجن های جمع شده در فاضلاب نمایید. یعنی باید بستر هایی که این حشرات در آن تخم گذاری می کنند را به طور کامل از بین ببرید. پشه ها نیز مانند مگس های فاضلاب تخم های خود را در محیط های مرطوب انجام می دهند.

از بین بردن بسترهای تولید مثل مگس فاضلاب

 

.. سریع ترین روش مبارزه با انواع مگس ها استفاده از سموم مگس کش تخصصی می باشد ..

مرحله اول:

ابتدا دریچه های فاضلاب را از بیرون تمیز کنید. سپس ۲ الی ۴ لیتر آب داغ بریزید تا داخل فاضلاب را بخیسانید.

مرحله دوم:

حال یک فرچه فلزی مخصوص تمیز کردن لوله را برداشته، داخل لوله ها فرو برده و به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا جداره های لوله تمیز شود.
همچنین می توانید از یک فنر لوله بازکن، برای بیرون آوردن جرم ها استفاده کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله لازم است یک ژل تمیز کننده فاضلاب داخل لوله ها ریخته و حین کار سعی نمایید که دیواره های لوله به طور کامل با ژل پوشانده شوند. این ژل به منظور تمیز کردن مواد آلی موجود در مجراها و لوله های فاضلاب، فرموله شده است. با وجود اینکه برخی به جای ژل تمیز کننده فاضلاب، از مخلوط آب داغ و سرکه  استفاده می کنند، اما این متد مؤثر و کارساز نیست چرا که لاروهای مگس فاضلاب می‌توانند در مقابل دماهای بالا دوام آورده و زنده بمانند.

مرحله چهارم:

چند ساعت پس از ریختن ژل مورد نظر، مقادیر فراوانی آب داخل لوله ها بریزید. همچنین می توانید از یک لوله بازکن برای دفع هر نوع مواد آلی و سایر آلودگی هایی که در داخل لوله ها گیر کرده استفاده کنید.

کاربرد ژل تمیز کننده در روند از بین بردن مگس فاضلاب

 

” در پروسه دفع مگس ها، از بین بردن مگس های بالغ شاید فقط مدت کوتاهی شما را از شر آن ها خلاص کند، که دلیل آن هم تخم گذاری آن ها در مکان های مطلوب خانه می باشد. بعد از این مدت کوتاه، تخم هایی که توسط مگس بالغ تولید شده اند هچ شده و به محیط زندگی شما هجوم می آورند! راه چاره چیست؟ بهترین کار دفع همزمان و اصولی تخم ها و مگس های بالغ است. “

از بین بردن مگس‌ های فاضلاب بالغ

پس از دفع تخم ها و لاروهای مگس فاضلاب از طریق شستن و پاکسازی لوله ها و مجراها، تنها کاری که باید انجام دهید کشتن و نابود سازی تمامی مگس های فاضلاب بالغ است. از آنجایی که این حشرات دیگر بستری برای تخم گذاری ندارند لذا در صورت از بین بردن مگس‌های بالغ مشکل تهاجم آن ها نیز حل خواهد گردید.

برای از بین بردن این حشرات می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

۱. استفاده از سموم تخصصی دفع مگس

سریع ترین و بهترین روش مبارزه با انواع مگس ها استفاده از سموم مگس کش قوی و تخصصی می باشد. استفاده از سم مگس کش بهترین راه در جهت دفع سریع مگس های خانگی می باشد.

۲. ساخت سم دفع مگس خانگی

یک اسپری مگس کش خانگی نیز بسازید.
هرچند یک اسپری خانگی به اندازه اسپری های مگس کش شیمیایی قوی و مؤثر نمی باشد اما می تواند به شما در نابود سازی مگس های فاضلاب کمک کند. به عنوان مثال می توانید با استفاده از مایع ظرفشویی یک اسپری بسازید. کافی است یک ظرف آبپاش برداشته و در آن به ازای هر ۲ لیوان آب گرم ، ۵ الی ۷ قطره مایع ظرفشویی بریزید. با رعایت نسبت مذکور، حجم اسپری را می توانید بسته به نیاز خود کم یا زیاد کنید.

مایع ظرفشویی حاوی بوراکس می باشد و بوراکس دارای خواص حشره کش است. بطری را به خوبی تکان داده و بر روی مگس ها بپاشید تا آن ها را از بین ببرد. این روش می تواند یکی از ساده ترین روش های خانگی دفع مگس باشد که به دفعات می توانید از آن استفاده کنید.

۳. ساخت تله برای مگس ها

می توانید یک تله برای به دام انداختن این آفات بسازید.
این متد به ویژه در آشپزخانه ها مفید واقع می گردد که در آن استفاده از سموم شیمیایی می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. هر چند در صورت رعایت دستورالعمل های روی برچسب سم مگس کش می توانید تا حد زیادی این عوارض را کاهش داده و در عین حال به سریعترین روش ممکن از شر مگس های فاضلاب در هر نقطه ای از محل زندگیتان خلاص شوید. به هر حال در صورت عدم تمایل به استفاده از این سموم می توانید روش تله سازی را به کار گیرید.

ساخت تله برای انواع مگس

 

.. برای از ریشه کن کردن قطعی مگس فاضلاب باید هم تخم و هم مگس های بالغ را از بین ببرید ..

برای ساخت یک تله خانگی ساده به مواد زیر نیاز دارید:

  • آب
  • سرکه
  • شکر

برای ساخت این تله مقادیر مساوی آب، سرکه سفید و شکر را داخل یک ظرف بریزید. سپس ۵ الی ۱۰ قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. ظرف مورد نظر را در طول شب، کنار سینک ظرفشویی تان قرار دهید. رایحه حاصل از این ترکیب، مگس های فاضلاب را به خود جذب خواهد نمود و این حشرات به محض نشستن بر روی آن، سریعاً غرق شده و خواهند مرد.

چگونه از بازگشت مجدد مگس های فاضلاب پیشگیری کنیم؟

جهت اطمینان از اینکه این حشرات دوباره به خانه تان باز نمی گردند موارد ذیل را رعایت نمایید:

یک.
فاضلاب ها را تمیز و عاری از هر گونه توده و لخته لجن و آلودگی نگه دارید.

دو.
از تجمع و باقی ماندن آب در کف حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی جلوگیری کنید.

سه.
هرچند وقت یکبار مجراهای فاضلاب را با سم مگس کش قوی آجیتا سمپاشی کنید.
این سموم تخم های مگس فاضلاب را قبل از آنکه هچ نموده و به مرحله لارو برسند از بین برده و لذا تا حد بسیار زیادی از بروز تهاجم های بعدی پیشگیری می کند.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

معرفی مگس فاضلاب
معرفی مگس فاضلاب

مگس فاضلاب، یکی از انواع مگس های شایع در محیط های خانگی است. این مگس به دلیل تخم گذاری و زندگی در فاضلاب و محیط های آلوده، می تواند بیماری های بسیاری را به انسان انتقال دهد.

نابودی لارو مگس
روش های نابودی لارو مگس خانگی

مگس ها موجودات آزار دهنده ای هستند که خلاص شدن از آن ها کار آسانی نیست. اکنون لاروهای آن را هم به این مشکل اضافه کنید. اینکه چه شکلی هستند؟ بیشتر در چه مکان هایی دیده می شوند؟ …

انتشار بیماری های خطرناک ناشی از مگس
انتشار پنج بیماری خطرناک از طریق مگس

ابتلاء به بیماری های خطرناک و کشنده گاهی عجیب و در عین حال ساده اتفاق می افتد! بسیاری از بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی با عواملی انتقال می یابند که ما روزمره با آن ها سر و کار داریم یعنی مگس ها!

سفارش سم از طریق: