چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟

مزاحمت ناشی از مگس ها برای همه ما امری آشنا است. برخلاف تصور ما، مگس ها نه فقط در طول فصل تابستان، بلکه در تمام طول سال فعالیت دارند! با این شرایط برای خلاصی از شر مگس ها و در امان ماندن از بیماری های ناشی از آن ها باید چه کارهایی انجام داد و یا چه ترفندهایی وجود دارد که سریع و آسان از شر این حشرات خلاص شویم؟

مگس ها معمولاً جذب بوی ناشی از مواد غذایی فاسد و یا حتی تازه می شوند و به دنبال آن، وارد خانه و یا محل کار به ویژه رستوران ها و کارخانه های تولید مواد غذایی خواهند شد.
موارد زیر از مهم ترین دلایل هجوم مگس ها هستند.

  • محیط خانه و یا محل کار، آلوده و نامرتب باشد
  • مواد غذایی باقیمانده از وعده غذایی جمع نشود
  • سطل زباله به طور مرتب خالی نشود
  • ظروف آب و غذای حیوانات خانگی تمیز نشود

برای خلاصی از شر مگس ها مواد جذب کننده این حشرات را از دسترس خارج کنید

” با وجود اینکه طول عمر مگس ها بین ۱۰ تا ۲۵ روز است اما آن ها می توانند در این مدت کوتاه صدها تخم بگذارند پس باید با روشی مطمئن و قطعی آن ها را از بین ببرید تا از شر مزاحمت ها و بیماری های خطرناک ناشی از مگس در امان بمانید. “

مگس ها چگونه وارد خانه می شوند؟

  • توری پنجره ها را چک کرده اید؟
  • همیشه بعد از ورود به منزل، درب های ورودی را می بندید؟
  • همه چیز را تمیز نگه می دارید؟

اگر پاسخ شما به تمام و یا برخی از این سوالات “خیر” است، پس وجود تعدادی مگس در خانه چیز عجیبی نیست! مگس ها به راحتی و در کسری از ثانیه، با باز بودن منافذ کوچک، به خانه وارد می شوند.

با اینکه بیشتر انتظار داریم که این آفات را در ماه های گرم تابستان ببینیم اما حقیقت امر این است که مگس ها در تمام طول سال تولید مثل می کنند و صرف نظر از فصلی که در آن هستیم،  می توانند مسأله ساز شوند. در فصل های گرمتر سال، فعالیت مگس ها بیشتر است و احتمال اینکه مگس های خانگی مزاحمت ایجاد کنند، بیشتر خواهد بود. البته در فصل تابستان علاوه بر اینکه باید از شر مگس های خانگی خلاص شوید، باید خود را برای کشتن یا دفع کردن مورچه های نجار و پشه ها و حتی سایر آفت خانگی نیز آماده کنید.

راه های خلاصی از شر مگس ها

چه مگس ها همراه با شما از درب وارد خانه شده باشند یا از طریق سیستم تهویه یا سوراخ درون توری پنجره ها به داخل خانه آمده باشند، در هر صورت فرقی نمی کند و باید به سرعت از شر آن ها خلاص شوید. مگس ها به طور کلی بین ۱۰ تا ۳۰ روز عمر می کنند اما در طی این مدت می توانند صدها تخم بگذارند. در ادامه روش های تضمینی برای خلاصی از شر مگس ها به شما آموزش می دهیم و دیگر نیازی به وقت تلف کردن با ابزاری مانند مگس کش، نخواهید داشت.

از شر عوامل جذب کننده مگس ها به خانه خلاص شوید

مگس های خانگی از هر چیزی که شما فکرش را می کنید، تغذیه می کنند.
مواردی از قبیل:

  • مدفوع و فضولات انسانی و حیوانی
  • موادی که بیش از حد رسیده باشند
  • محتویات سطل زباله
  • مایعات چسبنده
  • باقیمانده غذاها
  • فضولات موجود در آب های راکد ناشی از شیرهایی که نشتی دارند

این مواد همگی جزو مهم ترین مواد تغذیه ای برای مگس ها محسوب می شوند.
پس یکی از آسان ترین راه های خلاصی از شر انواع مگس ها مانند مگس میوه و یا مگس فاضلاب، تمیز کردن محیط خانه و تخلیه مرتب زباله ها خواهد بود.

زباله ها منبع غذایی جذابی برای مگس ها هستند

خلاصی از شر مگس با دفع مواد جذب کننده مگس در محیط داخلی خانه

  • همیشه ظرف خاک گربه و همچنین ظروف غذای انواع حیوانات خانگی تان را تمیز کنید
  • صافی و فیلترهای سینک آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره را کاملاً تمیز کنید
  • سطل زباله را ضدعفونی کنید
  • هر چیزی که قصد بازیافت آن ها را دارید کاملاً بشویید
  • حتما مواد ریخته شده روی زمین و یا در آشپزخانه را تمیز کنید

مواد فساد پذیر مثل غذای حیوانات خانگی، مواد شیرین و غیره هم می توانند باعث جذب مگس ها شوند که باید در کمترین زمان ممکن از دسترس مگس ها خارج شوند.

دفع مواد جذب کننده مگس در محیط خارجی خانه

فراموش نکنید که باید حواستان به مواد غذایی مورد علاقه مگس ها در فضای بیرون از خانه نیز باشد.
مواد جذب کننده مگس ها در بیرون از خانه از این جهت اهمیت دارد که چون این مواد در جایی نزدیک به خانه قرار می گیرند، مگس ها به محض اینکه فرصت را مناسب ببینند، فوراً وارد خانه می شوند.
این موارد عبارتند از:

  • هر جایی که آب راکد وجود داشته باشد، مانند آبی که از ناودان جمع می شود
  • فضولات حیوانات
  • گیاهان پوسیده شده
  • سطل های زباله

آب های راکد پس از مدت کوتاهی محل مناسبی برای تجمع مواد آلی خواهند بود که بوی بدی از خود متساعد می کنند و مگس ها نیز به آن جذب می شوند. سایر موارد نیز از دلایل عمده تجمع مگس ها در یک مکان هستند. برای خلاصی از شر مگس ها باید همواره علاوه بر تمیز نگه داشتن محیط داخلی خانه، به همان اندازه به محل تجمع زباله و یا ریختن شیرابه ناشی از آن ها دقت کرد و در صدد رفع آن اهتمام ورزید.

برای خلاصی از شر مگس ها، تله خانگی درست کنید

ساخت تله مگس با یک بطری

ابتدا یک بطری نوشابه خالی ۲ لیتری را بردارید.
یک سوم بالایی آن را ببرید (معمولا بالای قسمتی که لیبل زده شده) و آن را کنار بگذارید. سپس ماده ای شیرین به داخل بطری بریزید تا مگس ها جذب آن شوند.
می توانید از ترکیب آب و شکر، نوشابه یا انواع آبمیوه استفاده کنید.

برای به دام انداختن مگس ها می توانید با برخی از وسایل موجود در خانه، تله های ساده بسازید

سپس، بخش بالایی بطری نوشابه را که بریده بودید به شکل برعکس داخل بخش پایینی بطری نوشابه قرار دهید و اگر نیاز بود گوشه ها را با چسب یا نوار بپوشانید و صبر کنید. مگس ها می توانند وارد این تله بشوند اما نمی توانند از آن خارج شوند. از این تله می توانید برای از بین بردن مگس میوه هم استفاده کنید.
برای جذب مگس میوه، بهتر است از سرکه و یا میوه های خیلی رسیده و یا خراب استفاده کنید.

اگر موادی که گفتیم مگس ها را به سمت خود جذب نکرد می توانید از تکه های گوشت یا غذاهای فاسد شده استفاده کنید.

ساخت تله مگس با یک کاسه

روش دیگری نیز برای به دام انداختن مگس ها وجود دارد.
حدود ۳ سانتیمتر از یک کاسه کم عمق را با سرکه سیب پر کنید و به آن یک قاشق غذاخوری کره و یک قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. می توانید از تکه های غذاهای باقیمانده نیز استفاده کنید. مگس ها به دنبال این بو خواهند رفت و در این ترکیب گرفتار خواهند شد.

برای از بین بردن مگس از تله های نوری استفاده کنید

مگس ها جذب طول موج های کوتاه (مثل نور فرابنفش) می شوند.
تله های نوری داخلی ترکیبی از نور فرابنفش با تله چسبناک مخفی هستند اما لامپ هایی که در بیرون از محیط منزل کار گذاشته می شوند ترکیبی از نور فرابنفش با ولتاژ پایین هستند.

چون در این نوع تله ها، وسایل به دام انداختن و از بین بردن مگس ها مخفی هستند، کار کردن با آن ها خیلی بهتر است. خیلی از تله های نوری که در خانه ها استفاده می شوند فقط داخل پریز کار گذاشته می شوند. اگر قصد داشتید از تله نوری برای فضای داخلی منزل استفاده کنید، آن ها را حدود ۱.۵ تا ۲ متر بالاتر از کف نصب کنید.
تا جایی که می توانید آن را دور از پنجره ها قرار دهید.

روش های مشابه زیادی برای خلاصی از شر مگس ها در مکان های مختلف وجود دارد.
اما بسیاری از افراد پس از تجربه تمامی روش های موجود به این  نتیجه می رسند که باید از یک سم قوی برای کنترل و از بین بردن مگس ها استفاده کنند. سم مگس کش آجیتا، یک سم قوی و همه فن حریف است که می تواند مگس ها را در تمام مراحل زندگی (تخم، لارو و مگس بالغ) از بین ببرد.
این سم جزو بهترین سموم مگس کش جهان است.

نظر خود را بنویسید

  1. صفیه کریمخانی

    بسیار سپاسگزارم از راهنمایی مفیدتون بانو

    1. admin

      درود بر شما
      حتماً از سایت تخصصی مگس بازدید کنید
      https://magasi.ir/

مگس درنا
مگس درنا

 مگس درنا، آنچه باید بدانید مگس درنا یک حشره‌ی بزرگ با عمر کوتاه است. کرمینه ها و یا لاروهای نابالغ آن ممکن است باعث تخریب چمن شوند، اما به طور کلی به عنوان آفت محسوب نمی‌شوند. چند راه ساده وجود دارد تا از شر آن‌ها خلاص شوید. مگس درنا چیست؟ مگس‌ درنا‌ یک حشره از […]

عمر مگس ها چقدر است؟
طول عمر مگس ها چقدر است؟

مگس ها چقدر عمر می کنند؟ مگس خانگی یکی از رایج ترین حشرات در سراسر جهان است. مزاحمت ناشی از این حشرات به قدری است که بسیاری از ما را با این سوال مواجه می کند. طول عمر مگس ها چقدر است؟ آن ها چقدر زنده می مانند و برای خلاص شدن از شر آنها […]

حقایق جالب درباره مگس ها
حقایق جالب درباره مگس ها

مگس ها حشراتی هستند که به دسته دوبالان تعلق دارند. حدود ۱۲۵ هزار گونه شناخته شده از مگس ها وجود دارند، که به گفته محققان، تعداد آن ها بسیار بیشتر از این تعداد است. این حشرات می توانند به…

سفارش سم از طریق: