مگس ها چقدر عمر می کنند؟

مگس خانگی یکی از رایج ترین حشرات در سراسر جهان است. مزاحمت ناشی از این حشرات به قدری است که بسیاری از ما را با این سوال مواجه می کند. طول عمر مگس ها چقدر است؟ آن ها چقدر زنده می مانند و برای خلاص شدن از شر آنها باید چه کارهایی انجام دهیم. برای پاسخ به این سوال ها با ما همراه باشید.

چرخه زندگی یک مگس

چرخه زندگی مگس دارای چهار مرحله است. این مراحل از تخم به لارو و از شفیره به بالغ تغییر می کند. با وجود این که طول عمر مگس ها معمولا کوتاه است اما آنها توانایی باورنکردنی در تولید مثل دارند. این توانایی در آن ها باعث شده تا این حشرات از شایع ترین آفات در جهان باشند. آنها از هر چیزی تغذیه می کنند. این آفات دردسر ساز برای زنده ماندن می توانند تا کیلومترها به دنبال غذا بروند.

مگس ها در تمام مراحل چرخه زندگی می توانند موجب سلب آسایش در انسان شوند. از تخم گذاری احتمالی مگس ها روی غذا تا دیدن مرحله کرم حشره و شفیره در سطل های زباله و در نهایت ایجاد صدای آزار دهنده مگس های بالغ پرواز کننده کنار گوش!

دگردیسی در مگس

چرخه زندگی مگس دارای چهار مرحله است.

آنها مانند انواع دیگر مگس ها، از طریق فرآیندی به نام دگردیسی کامل رشد می کنند. اما دگردیسی کامل چیست؟ در حشراتی که در این دستهقرار می گیرند روند تولید مثل همانند سایر حشرات، با تخم آغاز می شود. اما در این میان کرم حشره و سپس مرحله شفیرگی وجود دارد تا مگس از مرحله تخم به بلوغ برسد.

چرخه زندگی مگس با تخم­گذاری شروع می شود. مگس خانگی ماده در هر بار تخم­گذاری می تواند بین ۷۵ تا ۱۵۰ تخم بگذارد. تخمین زده می شود که این حشره می تواند در طول زندگی خود پنج یا شش بار تخم بگذارد که این توانایی به طور متوسط حدود ۱۲ روز پس از رسیدن به بلوغ کامل شروع می شود.

۲۰ ساعت طول می کشد تا از مگس از تخم خارج شود و به اولین مرحله از سه مرحله لاروی برسد. در طول این بخش از چرخه زندگی مگس، لاروها به عنوان ماگوت نیز شناخته می شوند. ماگوت ها به سرعت رشد می کنند و قبل از هر مرحله لاروی باید پوست اندازی کرده یا لایه ای از پوست را جدا کنند. هر مرحله بین سه روز (در دمای بالای ۸۰ درجه فارنهایت) تا هشت هفته (در آب و هوای سردتر) طول می کشد.

پس از مرحله لاروی، مرحله شفیرگی است. در این مرحله حشره سفید و بدون هویت شروع به شکل گیری یک مگس بالغ می کند. مرحله شفیرگی در دماهای بالا چهار تا شش روز طول می کشد.

طول عمر یک مگس

طول عمر مگس ها چقدر است؟ بیشتر مگس ها بین ۱۵ تا ۲۵ روز عمر می کنند. با این حال، مگس ها نسبت به انسان ها دارای درک متفاوتی از زمان هستند. آنها توانایی دیدن اجسام را تا چهار برابر سریعتر از انسان دارند، به این معنی که ضربه مگس کش از دید آنها با حرکت آهسته اتفاق می افتد.

اما اگر دنیای مگس ها با حرکت آهسته است آنها از دید خودشان چقدر عمر می کنند؟ این سوال هنوز بی پاسخ باقی مانده است، اما اگر در خانه خود شاهد هجوم مگس ها هستید، بهتر است روند حذف را تسریع کنید.

مگس ها در هر دوره تعداد زیادی تخم می گذارند

کاهش طول عمر مگس با ایجاد مانع در چرخه زندگی

برای کاهش مگس ها و همچنین کاهش طول عمر مگس های مزاحم در خانه می توان چه کارهایی انجام داد؟ برای رسیدن به این هدف، اقدامات زیر را انجام دهید.

از ورود مگس ها به خانه پیشگیری کنید

تمام منافذی که به مگس ها اجازه ورود به خانه می دهند را مسدود کنید. درب ها و پنجره ها را با استفاده از توری های فلزی یا پلاستیکی محفوظ کنید.

عوامل جذب مگس به خانه را محدود کنید

بو (خوب یا بد) یکی از عوامل مهم در جذب مگس ها به خانه است.

از تجمع زباله در خانه پیشگیری کنید

زباله ها نقش مهمی در جذب و تجمع انواع مگس ها به خانه دارند. همچنین مکان بسیار خوبی برای تخمگذاری مگس ها محسوب می شوند. پس با یک تیر دو نشان بزنید. زباله ها را زود به زود و قبل از تولید شیرابه در سطل و ایجاد بوی زننده، از خانه خارج کنید.

 

نظر خود را بنویسید

مگس درنا
مگس درنا

 مگس درنا، آنچه باید بدانید مگس درنا یک حشره‌ی بزرگ با عمر کوتاه است. کرمینه ها و یا لاروهای نابالغ آن ممکن است باعث تخریب چمن شوند، اما به طور کلی به عنوان آفت محسوب نمی‌شوند. چند راه ساده وجود دارد تا از شر آن‌ها خلاص شوید. مگس درنا چیست؟ مگس‌ درنا‌ یک حشره از […]

خلاصی از شر مگس ها
خلاصی از شر مگس ها با روش های ساده

چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟ مزاحمت ناشی از مگس ها برای همه ما امری آشنا است. برخلاف تصور ما، مگس ها نه فقط در طول فصل تابستان، بلکه در تمام طول سال فعالیت دارند! با این شرایط برای خلاصی از شر مگس ها و در امان ماندن از بیماری های ناشی از آن […]

حقایق جالب درباره مگس ها
حقایق جالب درباره مگس ها

مگس ها حشراتی هستند که به دسته دوبالان تعلق دارند. حدود ۱۲۵ هزار گونه شناخته شده از مگس ها وجود دارند، که به گفته محققان، تعداد آن ها بسیار بیشتر از این تعداد است. این حشرات می توانند به…

سفارش سم از طریق: