مواد غذایی محبوب مگس ها کدامند؟

مگس ها چه می خورند و می نوشند؟

مگس های نر و ماده هر دو از انواع غذاهای انسان، زباله و فضولات و همچنین از عرق و فضولات حیوانات تغذیه می کنند. در حالت عادی مگس ها به دنبال مواد غذایی متنوعی هستند. به علت ساختار دهان مگس ها، غذای آنان باید یا در حالت مایع باشد یا به راحتی در ترشحات غدد بزاقی آنان و یا در دهانشان قابل حل باشد. غذای مایع مکیده می شود و غذای جامد با بزاق خیس می شود تا قبل از مصرف حل شود.

آب بخش مهمی از رژیم غذایی مگس ها است و مگس ها معمولاً بیش از ۴۸ ساعت بدون دسترسی به آن قادر به زندگی نیستند. سایر منابع رایج غذایی مگس ها عبارتند از: شیر، شکر، شربت، خون، آبگوشت، گوشت و بسیاری از مواد دیگر که در سکونتگاه های انسانی یافت می شود. مگس ها باید حداقل دو یا سه بار در روز غذا بخورند.

انواع مگس ها چه می خورند؟

هزاران گونه از مگس ها در دنیا وجود دارند و هر یک از این مگس ها نیز انواع متفاوتی از منابع غذایی و ترجیحات غذایی دارند. همانطور که هزاران گونه مگس در دنیا وجود دارد، نیز منابع غذایی و ترجیحات بسیار زیادی دارند. عادات تغذیه یک گونه از گونه های دیگر بسیار متفاوت است.

ترجیحات تغذیه ای متفاوت در مگس ها

انواع تغذیه در مگس ها

به عنوان مثال، پشه ها نوعی مگس هستند که در مرحله لاروی از مواد آلی در حال پوسیدگی در آب تغذیه می کنند. آنها در بزرگسالی یا مرحله بلوغ برای تغذیه به شهد گیاهان روی می آورند، اگرچه بیشتر به دلیل مکیدن خون شناخته می شوند.

مگس های تاکنید نیز در مرحله بلوغ از شهد گیاهی تغذیه می کنند، اما در مرحله لاروی خود از سایر حشرات تغذیه می کنند.

مگس های هسی (معروف به مگس های گندم خوار) علف می خورند، در حالی که مگس های شکاری بافت حیوانی را می خورند.

شناخته شده ترین مگس یعنی مگس خانگی در مرحله لاروی خود بر روی غذا و گوشت در حال فساد خود را تقویت می کند.

مدفوع اسب، خوک یا انسان بطور ایده آلی با می تواند انتخاب مناسبی برای لارو گذاری مگس خانگی باشد. در بزرگسالی، مگس خانگی شیرینی، مایعات و میوه های فاسد را ترجیح می دهد. به همین دلیل است که رژیم غذایی ثابتی برای مگس های خانگی وجود ندارد.

مگس خانگی چگونه غذا می خورد؟

بیشتر مگس ها دارای قطعات خاصی در دهان هستند که بهتر است به عنوان دو پد اسفنجی و یک نی توصیف شوند.

لب های آنها دارای کانال های شیاردار است که به مایع اجازه می دهد از دو بالشتک گوشتی متصل به لب پایینی مگس (لابلا) وارد شود. از آنجایی که مگس ها نمی توانند بجوند، باید غذای جامد را در مایع یا حداقل در ذرات ۰.۴۵ میلی متر یا حتی کمتر حل کنند.

روش تغذیه در مگس ها

برای انجام این کار، مگس بزاق معده خود را بیرون می‌آورد که غذا را تا زمانی که قابل هضم شود حل می‌کند. مگس خانگی سپس از خرطوم خود برای مکیدن غذای مایع استفاده می کند.

مگس های خانگی اگرچه با دهان خود غذا می خورند اما قبل از خوردن غذا، آن را با پاهای خود می چشند. به همین دلیل است که آنها همیشه روی غذای شما حرکت می کنند.

صرف نظر از اینکه مگس ها مدام در حال مدفوع کردن هستند؛ آن ها با پاهایشان طعم گوشت و مدفوع فاسد را می‌چشند، از این رو آخرین جایی که می‌خواهند حرکت کنند، روی غذایی است که می‌خواهید در دهانتان بگذارید.

آیا مگس میوه واقعا میوه میخورد؟

برخلاف تصور رایج، مگس‌های میوه در واقع میوه نمی‌خورند.

در عوض، آنها سلول های مخمری را می خورند که روی میوه ها رشد می کنند، به ویژه میوه های پوسیده را نیز میخورند. به همین دلیل است که آن ها  فقط وقتی میوه‌ها کهنه می‌شوند یا در اطراف محل‌های نگهداری زباله و دفع زباله ظاهر می‌شوند، زیرا اغلب مردم میوه‌های فاسد را دور می‌ریزند.

مگس ها کثیف و آزاردهنده هستند و برخی از گونه ها می توانند گاز بگیرند. اگر با مگس ها مشکل دارید سعی نکنید آن ها را با روش های ساده انگارانه ای مثل گرسنگی دادن به آن ها یا روش های سنتی خانگی آن ها رو بکشید. با ما تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

سفارش سم از طریق: