” مگس ها موجودات آزار دهنده و خطرناکی هستند. بیماری های ناشی از مگس بسیار مهلک است و می تواند منجر به عوارض خطرناک و حتی مرگ شود. این موجودات ریز و مخاطره آمیز، به دلیل زندگی در مکان های آلوده همواره حامل پاتوژن های ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچ ها هستند که با نشستن بر روی غذای ما به راحتی این مواد را به ما انتقال داده و موجب مسمومیت در آن غذا و در نتیجه مسمومیت انسان ها می شوند. “

عوارض ناشی از مگس

مگس ها تنها با نشستن روی غذایتان می توانند سلامت شما را به خطر بیندازند!
این جانداران در نگاه اول ممکن است حشرات کوچک بالدار و بی خطری به نظر برسند اما احتمالاً هنوز هم خیلی از انسان ها درباره خطرهایی که مگس ها می توانند برای سلامت و بهداشت غذای مصرفی و لذا سلامت خودشان به همراه داشته باشند، اطلاع چندانی ندارند.

این حشرات آلوده به طور مداوم از مکانی به مکان دیگر پرواز می کنند.
به این ترتیب غذای مصرفی شما را در معرض ریسک آلوده شدن به انواع بیماری ها قرار می دهند.

بیماری های ناشی از مگس

در این مقاله قصد داریم به دلایل و علل ایجاد مسمومیت غذایی توسط مگس های خانگی بپردازیم.

چگونگی ارتباط مگس و مسمومیت غذایی

۱. انتقال عوامل بیماری زا از بدن مگس

مگس های خانگی حامل و ناقل پاتوژن های مرگ آور هستند.

مگس ها حامل میکروارگانیسم های بیماری زا و مرگ آوری هستند که این میکروارگانیسم ها می توانند هر غذایی را که مگس ها بر روی آن می نشینند آلوده سازند. آن ها سبب ایجاد عفونت سالمونلایی، عفونت انگلی، عفونت ویروسی و عفونت قارچی در افرادی که غذای آلوده را مصرف می کنند، می گردند. مگس ها از طریق نشستن بر روی غذای ما می توانند میکروب ها و انگل های خطرناک را وارد بدن مان سازند. بدین ترتیب مگس ها عامل بیماری های خطرناک در انسان هستند.

۲. انتقال بیماری از تخم مگس

مگس های خانگی می توانند روی غذا تخم گذاری کنند.

ممکن است غذایی که بی توجه در محیط بیرون از یخچال رها نموده اید آلوده به لاروهای مگس شود. مگس ها می توانند بر روی غذا تخم گذاری نموده و  لاروهایشان نیز  می توانند فقط چند ساعت پس از تخم گذاری هچ شوند. این لاروها همچنین پس از هچ بدون آنکه اطلاعی داشته باشید از غذایتان تغذیه می کنند. غذایی که شما می خواهید آن را بخورید بدون اینکه اطلاعی داشته باشید آلوده به لاروهای مگس و میکروارگانیسم هایی است که مگس بالغ با خود حمل می کند.

انتقال بیماری ها از مگس

.. اغلب بیماری های ناشی از مگس ها بسیار کشنده و خطرناک هستند ..

۳. انتقال مواد آلوده توسط مگس ها

مگس های خانگی حامل فضولات هستند.

مگس‌ها بر روی هر چیزی که از آن تغذیه می کنند می نشینند که می تواند شامل مواد بسیار آلوده ای چون فضولات سگ، گربه یا سایر حیوانات وحشی یا اهلی که نیاز اساسی مگس ها را اشباع می کنند، باشد. فضولاتی که با غذا ترکیب می شوند حاوی انگل هایی هستند که می توانند مستقیماً وارد سیستم گوارشی انسان گردند.

۴. ایجاد فساد در مواد غذایی

مگس ها سبب فساد و گندیدگی غذا می شوند.

مگس های حامل قارچ های مسری می توانند فقط در عرض چند دقیقه پس از نشستن روی غذا آن را فاسد سازند حتی اگر آن غذا به تازگی پخته و تهیه شده باشد. این مورد یکی از حقایق جالب در مورد مگس ها است، زیرا هیچ کس فکر نمی کند که نشستن چند ثانیه ای مگس روی غذا باعث فاسد شدن آن شود.

بیماری های ناشی از مگس

.. مگس ها با حمل عفونت های قارچی به سادگی موجب فساد در غذا می گردند ..

این حشرات بر روی سطوح حاوی کپک های فعال می نشینند.
این سطوح نیز حاوی مواد قارچی هستند که سبب فساد سریع غذا می‎گردند.
هاگ های قارچ ها به پای مگس ها می چسبند.

مگس ها همواره پاهای خود را به هم می مالند و موادی که به پاهایشان چسبیده اند را روی جاهای مختلفی که می نشینند قرار می دهند. به این ترتیب در صورت فرود آمدن این حشرات کثیف بر روی غذا می توانند طول عمر غذا را تحت تأثیر قرار داده و آن را جهت استفاده انسان ها و حتی حیوانات نامناسب سازند.

۵. انتقال انگل از طریق مگس ها

مگس ها حامل کرم های زنده هستند.

یکی دیگر از موارد آلوده ای که می توانند از طریق مگس ها، به غذایتان راه یابند کرم ها هستند. وقتی غذایتان را بی توجه در مکانی رها می کنید و سپس به یخچال یا مکان مطمئن دیگری انتقال می دهید این غذا می تواند به رشد انگل ها کمک کند. چرا که این کرم ها از قسمتی از غذا استفاده می کنند، غذایی که اکنون دیگر به شدت برای سلامت انسان ها مضر و غیر قابل مصرف است؛ چرا که این کرم های کوچک، زنده و فعال داخل غذا می لولند، آن را مصرف نموده، داخل غذا رشد کرده و آن را متعفن می سازند که ممکن است منجر به اتفاقات و بیماری های مهلک شود بنابرین برای از بین بردن سریع مگس ها و جلوگیری از مسمومیت غذایی ناشی از آن، بهترین کار استفاده از سم مگس کش آجیتا می باشد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

معرفی مگس فاضلاب
معرفی مگس فاضلاب

مگس فاضلاب، یکی از انواع مگس های شایع در محیط های خانگی است. این مگس به دلیل تخم گذاری و زندگی در فاضلاب و محیط های آلوده، می تواند بیماری های بسیاری را به انسان انتقال دهد.

نابودی لارو مگس
روش های نابودی لارو مگس خانگی

مگس ها موجودات آزار دهنده ای هستند که خلاص شدن از آن ها کار آسانی نیست. اکنون لاروهای آن را هم به این مشکل اضافه کنید. اینکه چه شکلی هستند؟ بیشتر در چه مکان هایی دیده می شوند؟ …

انتشار بیماری های خطرناک ناشی از مگس
انتشار پنج بیماری خطرناک از طریق مگس

ابتلاء به بیماری های خطرناک و کشنده گاهی عجیب و در عین حال ساده اتفاق می افتد! بسیاری از بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی با عواملی انتقال می یابند که ما روزمره با آن ها سر و کار داریم یعنی مگس ها!

سفارش سم از طریق: