‌هر جا که مگس‌ ها شیوع داشته باشند لارو مگس نیز وجود دارد.
لارو مگس خانگی می تواند مسبب کابوس شبانه برای هر فردی باشد. این لاروها یا “کرم حشره ها” به اندازه ای چندشناک هستند که هرگز دوست ندارید آن ها را در آشپزخانه یا هر نقطه دیگری از محل زندگی مشاهده کنید. وجود لاروهای مگس‌ خانگی می تواند مشکلات زیادی را به بار آورده و لازم است که روش های نابودی لارو مگس را قبل از‌ آنکه به نواحی دیگر خانه انتشار یابند انجام داده و  آن ها را به طور کامل ریشه کن سازید.

بررسی روش های نابودی لارو مگس خانگی

مگس ها موجودات آزار دهنده ای هستند که خلاص شدن از آن ها کار آسانی نیست. اکنون لاروهای آن را هم به این مشکل اضافه کنید.

  • اینکه این لاروها چه شکلی هستند؟
  • بیشتر در چه مکان هایی دیده می شوند؟
  • چه عوارضی برای ما به وجود می آورند؟
  • و در نهایت باید آن ها را از چه طریقی از بین ببریم؟

 

لارو مگس خانگی

فقط مشاهده یکی از این لاروها بر روی تکه ای نان یا هر چیز دیگر می تواند برای هر فردی مشمئز کننده باشد حال تصور کنید که اگر اوضاع از کنترل خارج شده و ده ها یا حتی صدها لارو مگس را در گوشه ای از خانه تان ببینید چه اتفاقی می افتد؟ لاروهای مگس خانگی در جاهای کثیف و شرایط غیر بهداشتی زندگی و رشد نموده و می توانند هر فردی را که ناخواسته آن ها را از طریق غذای آلوده به لارو می خورند به شدت بیمار سازند. زمانی که یک مگس تخم گذاری می کند، پس از ۷ الی ۲۰ ساعت لاروها هچ نموده و از داخل تخم ها بیرون می آیند.

این لاروها پس از بیرون آمدن از تخم شروع به خوردن هر چیزی که سر راهشان قرار بگیرد می کنند. آن ها حتی می توانند به زخم های باز نیز چسبیده و از گوشت آن تغذیه کنند! به همین دلیل است که اغلب شاهد این هستیم که لاروهای مگس سراسر بدن حیوانات مرده را فرا گرفته اند. در همین مرحله از زندگی نیز، قابلیت انتقال بیماری های خطرناک در لاروهای مگس وجود دارد.

نابودی لارو مگس خانگی در مکان های مستعد رشد آن ها

چطور از شر لاروهای مگس خانگی رها شویم؟

چندین روش برای نابودی لارو مگس ها، این موجودات کرم مانند و آلوده، وجود دارد.

  • از بین بردن منبع لاروها
  • استفاده از آب جوش
  • به کار بردن انواع اسانس
  • استفاده از سرکه

یک. منبع لاروها را از بین ببرید

وجود لاروها از مگس های بالغ نشأت می گیرد.
بنابراین لازم است که برای نابودی لارو مگس ها، در ابتدا مگس های بالغ را به طور کامل از بین برده و ریشه کن کنید. با استفاده از سم مگس کش قوی آجیتا، مگس ها را در همان ابتدای تهاجم شان به خانه از بین ببرید و اجازه ندهید که به مدت طولانی در محیط زندگی تان سکنی گزیده و فرصت تولید مثل و تخم گذاری داشته باشند. همچنین بایستی نظافت و ضدعفونی بخش های مختلف خانه را در اولویت قرار دهید تا محل زندگی تان جاذبه ای برای مگس ها نداشته باشد.
نبود مگس در خانه مساوی با نبود لاروهای مگس است.

دو. استفاده از آب جوش

مقداری آب جوش بر روی لاروها بریزید.
آب جوش سریعاً آن ها را از بین خواهد برد. خوشبختانه اغلب لاروها توسط مگس های بالغ، در یک مکان و بسیار نزدیک به هم قرار داده می شوند و به همین دلیل بیشتر آن ها را در یک مکان خواهید یافت. این راه ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما یکی از مؤثرترین روش ها و در عین حال عاری از هرگونه مواد شیمیایی جهت دفع تهاجم لاورهای مگس خانگی است.

سه. استفاده از اسانس ها برای نابودی لارو مگس

از آنجایی که لاروها همان ویژگی های مگس های بالغ را دارا می باشند؛ لذا آن ها نیز مانند والدین خود رایحه گل ها را دوست نداشته و از طریق آن دفع می گردند. یک محلول قوی و غلیظ از اسانس بسازید و بر روی لاروها بپاشید. یک بطری آبپاش خالی برداشته و نیمی از آن را با آب جوش پر کنید. ۴۰ قطره اسانس اسطوخودوس یا پرتقال را به آن اضافه نموده و بر روی لاروها اسپری کنید. بوی حاصله برای لاروها قابل تحمل نبوده و خواهند مرد.
اسانس ها به درمان تهاجم آفات دیگر از جمله شپش ها نیز کمک فراوانی می کنند.

استفاده از اسانس برای از بین بردن لارو‌ مگس

.. خوردن غذای آلوده به لارو مگس بسیار خطرناک است ..

چهار. استفاده از سرکه و از بین بردن لارو مگس

ترکیبی از آب و سرکه تهیه کنید.
یک بطری اسپری برداشته و آن را با مقادیر مساوی آب و سرکه پر نموده بر روی لاروها بپاشید. اگر ورژن غلیظ تر و قوی تری از این محلول را می خواهید در این صورت از آب استفاده ننموده و فقط خود سرکه را به روی لاروها اسپری نمایید. به محض آنکه سرکه در تماس با لاروها قرار می گیرد، بدن شان تحت تأثیر خواص اسیدی سرکه قرار گرفته و سریعاً از پای در خواهند آمد.

چطور از وجود لاورها در خانه پیشگیری کنیم؟

در وهله اول باید بدانید که لاروها فقط زمانی سراغ یک آشپزخانه می روند که در آن استانداردهای بهداشتی در حد مناسب و قابل قبولی حفظ نمی شود، این مساله نه فقط در خانه ها بلکه در رستوران ها نیز ممکن است اتفاق بیفتد. وجود لاروها در هر جایی از خانه و به ویژه آشپزخانه بسیار خطرناک است چرا که ممکن است تعدادی از آن ها به داخل غذاها وارد شده و سپس از طریق تغذیه به بدن شما و اعضای خانواده راه یابند. این لاروها پس از راه یابی به بدن، داخل شکم شروع به رشد نموده و سبب ایجاد انواع عفونت ها و سایر مشکلات برای سلامتی می گردند. اگر خانه و به ویژه آشپزخانه تان را به طور مرتب نظافت کنید در این صورت هیچ مگس یا لاروی را در آن مشاهده نخواهید نمود.

روش های پیشگیری از وجود لارو در خانه

* مواد غذایی را که بیرون از یخچال هستند داخل ظروف با درب محکم نگهداری نمایید.

نگه داری مواد غذایی در ظروف با درب محکم برای کاهش جمعیت مگس‌ در خانه

* روی تمامی میزها و نیز کابینت های آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید.

* کف خانه را با استفاده از یک شوینده آنتی باکتریال شستشو دهید.

* هیچ غذای پخته ای را در خارج از یخچال نگهداری نکنید.

* درب تمامی سطل ها و کیسه های زباله را به خوبی ببندید تا هیچ مگسی نتواند به داخل آن راه یافته یا در آن تولید مثل و تخم گذاری کند.

* هر چند وقت یکبار خانه و حیاط تان را سمپاشی کنید.
یکی از بهترین سموم مورد استفاده برای نابودی لارو مگس استفاده از سم مگس کش می باشد تا مانع از ورود مگس ها به خانه یا افزایش جمعیت آن ها شوید.

* گیاهان دارای رایحه قوی را جلوی پنجره ها و درب های ورودی قرار دهید تا مگس ها را از آمدن به داخل بازدارند. از این گیاهان می توانید یرای دفع مگس های بالغ و در نتیجه در جهت کاهش لاروهای مگس استفاده کنید.

  • اسطوخودوس
  • نعناع
  • ریحان
  • آویشن
  • رزماری
  • برگ بو
  • نعناع فلفلی

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. شرافت

    سلام. من در یک محیط حدود ۴۰۰ متر مربعی چند قلاده سگ بومی دارم. متاسفانه هر سال با شروع فصل گرما، مگسها بشدت باعث آزار و اذیت این زبان بسته ها می شوند و با نشستن روی بدن و بخصوص گوشهای سگها، زخم و ناراحتی زیادی ایجاد میکنند. با اینکه من محیط زندگی سگهارو بشدت تمیز نگه میدارم و مدفوع و ته مانده های غذاها رو روزی دوبار جمع میکنم باز هم فایده ای نداره. بویژه امسال تعداد مگسها بقدری زیاد شده که البته دلیل اون راه افتادن یک مرکز بازیافت زباله در نزدیکی محل سکونت ماست. متاسفانه زمستان گذشته هم سرما و یخبندان زیادی نبود که تخم و لارو حشرات موذی رو از بین ببره اما مطمئنا دلیل ازدیاد چشمگیر مگس امسال وجود همین مرکز بازیافته. حالا من میخواستم بدونم آیا اگر من با سم آجیتا یا سم موثر دیگه ای محیط باز رو سمپاشی کنم اصولا فایده ای داره؟ اگر بله، به چه مقدار سم برای ۴۰۰ متر مربع احتیاج است؟ و هر چند وقت یکبار باید سمپاشی تجدید بشه؟ در ضمن آیا این سم برای سگها خطرناکه؟ چون امکان اینکه اونهارو جابجا کنم برام وجود نداره و باید در حالیکه اونا هستن، سمپاشی کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید. هم من و هم این سگها در وضعیت بدی هستیم. چون من مجبورم گوشهای اونارو هر روز چرب کنم با روغن رزماری و اسطوخودوس که مگسها از بوی این روغنها خوششون نمیاد. اما زیاد اثربخش نیست. چون سگها گوشهای همدیگه رو میلیسن و روغنها پاک میشه، هم هزینه زیادی داره، هم اینکه من باید حداقل روزی دوبار اینکارو انجام بدم تا بتونم تا حدودی سگها رو از شر مگسها در امان نگه دارم که اونم بعضی وقتا بدلیل مشغله و کار بیرون و … عملا امکان پذیر نیست.
    در ضمن مگسهای این منطقه گازهای بدی میگیرن، بطوریکه حتی آدم رو هم بشدت میگزند و از پوست هم جدا نمیشن. حالا آدم میتونه دورشون کنه اما بیچاره سگها دایم باید سرشون رو تکون بدن با اینوجود پوست گوشهاشون به خون میفته.
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. admin

      سلام، وقت بخیر
      تو تلگرام یا واتس آپ پیغام بدید
      راهنماییتون میکنیم.

  2. بنیامین جعفری

    چند تا جا جای زخم دارم ۲ ماهه هنوز خوب نشده و عمیق نیستن زیاد و یک دونه از جاها فشار میدن یه چیز سفید میریزه بیرون

معرفی مگس فاضلاب
معرفی مگس فاضلاب

مگس فاضلاب، یکی از انواع مگس های شایع در محیط های خانگی است. این مگس به دلیل تخم گذاری و زندگی در فاضلاب و محیط های آلوده، می تواند بیماری های بسیاری را به انسان انتقال دهد.

انتشار بیماری های خطرناک ناشی از مگس
انتشار پنج بیماری خطرناک از طریق مگس

ابتلاء به بیماری های خطرناک و کشنده گاهی عجیب و در عین حال ساده اتفاق می افتد! بسیاری از بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی با عواملی انتقال می یابند که ما روزمره با آن ها سر و کار داریم یعنی مگس ها!

سفارش سم از طریق: