” عوامل مهمی برای جذب مگس‌های میوه به خانه وجود دارد. این عوامل می توانند غذاهای فاسد شده، نوشیدنی های شیرین، رطوبت، میوه های رسیده شده که در یخچال نگه داری نمی شوند و ظرف های شسته نشده باشند. برای از بین بردن مگس میوه باید تمام مواردی که موجب شیوع و افزایش آزاردهنده این آفات می شوند را کنترل کرد. “

هرکسی در زندگی خود با مگس سرکه مواجه شده است. وجود این مگس های ریز در محیط زندگی می تواند واقعاً آزار دهنده باشد. به علاوه این حشرات گاهی خطراتی جدی برای سلامتی انسان به همراه می آورند. در این بخش درباره خطرات احتمالی ناشی از این حشرات و نیز روش های خلاصی از آن ها صحبت خواهیم کرد.

خطرات مگس میوه

مگس های میوه قادر به نیش زدن نیستند و به همین دلیل لازم نیست از این بابت نگران باشید.
مهمترین ریسک و خطر در ارتباط با این حشرات این است که حامل بیماری ها، باکتری ها و ویروس ها هستند. این مگس ها عاشق غذاهای فاسد هستند و در نتیجه احتمال اینکه در تماس با باکتری ها، امراض و … قرار بگیرند بالاست. همین مگس های میوه تقریباً بر روی هر چیزی در خانه تان می نشینند، آیتم هایی مانند بشقاب، کارد و چنگال، مسواک و لیوان که شما نیز از همین ها آب و غذا می خورید و یا به نحوی استفاده می کنید. اما مشکل فقط این نیست! باکتری ها به محض راه یابی به این آیتم ها سریعاً شروع به تکثیر می کنند و این شما هستید که همه این باکتری ها را می بلعید. این مگس ها موجب مسمومیت غذایی در شما می شوند.

عوارض ناشی از مگس میوه

چطور از شر مگس میوه رها شویم؟

بدیهی است که بهترین و سریعترین روش برای مقابله با این حشرات بیماری زا و مزاحم استفاده از سموم مگس کش تخصصی و مطمئن است. اما روش های دیگری نیز جهت مقابله با مگس های میوه وجود دارند که هرچند به اندازه سموم حشره کش، مؤثر واقع نمی گردند ولی راهکارهای مفید و مثمر ثمری به شمار می آیند.

در ذیل به طور خلاصه وار به برخی از این روش ها اشاره می نماییم.

گام ۱، در دفع مگس سرکه

تمامی غذاها و نوشیدنی های فاسد یا در حال فساد را دور بریزید.

در صورت مشاهده غذا یا نوشیدنی که تعداد زیادی مگس میوه بر روی آن نشسته اند، یک کیسه پلاستیکی بردارید و با قرار دادن کیسه بر روی آیتم مورد نظر حشرات را داخل آن به دام بیندازید. این کار مگس ها را همان جا به تله انداخته و مانع از خارج شدن این حشرات و تولید تخم های بیشتر خواهد شد.

عوامل جذب کننده مگس سرکه

.. مگس های میوه قادر به نیش زدن نیستند اما می توانند حامل عوامل بیماری زای خطرناک باشند ..

گام ۲: ریشه کنی مگس سرکه

سطوح موجود در خانه را تمیز کنید.

مایعات باقی مانده بر روی میز آشپزخانه یا کابینت ها و … می توانند حاوی تخم های مگس میوه بوده و یا این حشرات را جذب کنند به همین دلیل تمیز کردن سطوح در آشپزخانه و محل هایی که احتمال وجود مگس‌ سرکه ها بیشتر است، خطر وجود مگس و یا لارو آن را به حداقل می رساند.

راه های دفع مگس سرکه

گام ۳ مبارزه با مگس میوه :

رطوبت اضافی موجود در خانه تان را از بین ببرید.

این کار از ورود مجدد مگس‌های میوه به خانه تان پیشگیری خواهد نمود.
این گام حتی می تواند قبل و یا در خلال گام های ۱ و ۲ انجام پذیرد. رطوبت موجود در هوا فرایند تخمیر را تسریع بخشیده و به این ترتیب غذای مورد علاقه مگس های میوه را سریع تر فراهم می سازد.

گام ۴ دفع مگس سرکه :

میوه های رسیده را در داخل یخچال نگهداری نمایید.

میوه‌ها پس از رسیدن، اگر در معرض دمای بالا بمانند شروع به ترشیدن می کنند.
درست در این زمان سر و کله مگس‌ های میوه پیدا می شود.

بنابراین لازم است میوه های رسیده در داخل یخچال قرار داده شوند.
همچنین میوه‌هایی را که در حال رسیدن هستند را داخل کیسه های پلاستیکی گذاشته و سپس بر روی کابینت ها قرار دهید.

نگهداری از سبزیجات

سرما فرایند رسیدن میوه‌ها و رشد و نمو مگس ها را کند تر می کند.
وقتی میوه به طور کامل می رسد به تدریج شروع به فساد نموده از خود اتانول آزاد می کند. این گاز سبب جذب مگس های میوه شده و همچنین در صورت وجود تخم مگس داخل آن، فرایند هچ تخم های مگس میوه را سرعت می بخشد.

همچنین هوای گرم اتاق و یا شستن میوه نیز فرایند فساد را تسهیل می کند.

 

.. گاز اتانول آزاد شده از میوه های رسیده، موجب جذب مگس های میوه می شود ..

گام ۵، دفع مگس سرکه

ظرف های کثیف را در اسرع وقت بشویید.

شستن ظروف کثیف هر بار پس از استفاده، می تواند تا حد زیادی محل های مورد علاقه این آفات برای تخم گذاری و تولید مثل را کاهش دهد. بدین وسیله مگس ها به تخم گذاری در چربی های جمع شده در بشقاب ها و دیگر ظروف وسوسه نخواهند شد. همچنین لیوان ها و فنجان های حاوی آب یا هر نوشیدنی دیگر را نیز در محیط رها نکنید. در واقع شما بایستی تمامی مکان های احتمالی تخم گذاری و تولید مثل این آفات را از بین ببرید که ظروف کثیف نیز جزو این مناطق محسوب می گردند.

شستشوی ظروف استفاده شده

.. تمامی مکان های احتمالی تخم گذاری و تولید مثل مگس میوه را به سرعت از بین ببرید ..

گام ۶ ریشه کنی مگس سرکه

از اسانس های قوی برای دفع و دور ساختن مگس‌های میوه استفاده کنید.

مگس های میوه بوهای تند و قوی را دوست ندارند.

چندین اسفنج آغشته به روغن اسطوخودوس را بر روی کابینت ها بگذارید.
این کار را به ویژه بخش هایی که میوه ها را قرار می دهید، انجام دهید.

تمام موارد ذکر شده در بالا روش های پیشگیری از ورود و تولید مثل مگس میوه هستند اما در صورت ازدیاد مگس میوه بهترین روش استفاده از سم قوی کشنده مگس آجیتا می باشد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

معرفی مگس فاضلاب
معرفی مگس فاضلاب

مگس فاضلاب، یکی از انواع مگس های شایع در محیط های خانگی است. این مگس به دلیل تخم گذاری و زندگی در فاضلاب و محیط های آلوده، می تواند بیماری های بسیاری را به انسان انتقال دهد.

نابودی لارو مگس
روش های نابودی لارو مگس خانگی

مگس ها موجودات آزار دهنده ای هستند که خلاص شدن از آن ها کار آسانی نیست. اکنون لاروهای آن را هم به این مشکل اضافه کنید. اینکه چه شکلی هستند؟ بیشتر در چه مکان هایی دیده می شوند؟ …

انتشار بیماری های خطرناک ناشی از مگس
انتشار پنج بیماری خطرناک از طریق مگس

ابتلاء به بیماری های خطرناک و کشنده گاهی عجیب و در عین حال ساده اتفاق می افتد! بسیاری از بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی با عواملی انتقال می یابند که ما روزمره با آن ها سر و کار داریم یعنی مگس ها!

سفارش سم از طریق: