مبارزه با مگس خوشه ای

” جمعیت مگس ها در بهار و تابستان افزایش می یابد و در پی آن مشکلات زیادی برای انسان ها به وجود می آورند. اما مگس های خوشه‌ای، گونه ای از مگس ها هستند که در طول فصول سرد به خانه ها هجوم می آورند. این مگس ها در اواخر پاییز و اوایل زمستان مشکلات بسیاری برای ساکنین خانه به وجود می آورند. به همین دلیل مبارزه با مگس ها در طول زمستان نیز ادامه می یابد. برای از بین بردن و یا کشتن مگس های خوشه ای راهکارهایی ویژه وجود دارد. با استفاده از این روش ها به راحتی می توانید این مگس های بزرگ را از بین ببرید. “

آیا راهی برای مبارزه با مگس های خوشه ای وجود دارد؟

اندازه مگس های خوشه ای از مگس های خانگی بزرگتر است.
بنابراین به راحتی می توان آن ها را از مگس های خانگی، تشخیص داد. وجه تمایز دیگر مگس خوشه ای با مگس خانگی این است که، اغلب مگس های خوشه ای به خاطر موهای ریز طلایی رنگی که به روی بدنشان دارند، کمی متمایل به زرد یا طلایی به نظر می رسند. آن ها در خاک تخم گذاری می کنند و میزبان آن ها دسته ای از کرم های خاکی هستند که در مرحله لاروی قرار دارند.

مبارزه با مگس خوشه ای

تهاجم مگس خوشه ای و نحوه مبارزه با آن

مشابه بسیاری از آفات دیگر، طی ماه های سرد فصل زمستان، مگس های خوشه ای به داخل خانه هجوم می آورند. آن ها معمولاً از شکاف‌های موجود در پشت بام و زیر شیروانی وارد خانه می شوند و بخش های گرم و آفتاب گیر خانه را به عنوان اقامتگاه خود بر می گزینند.

مگس های خوشه ای تقریباً در اوایل بهار، خانه ای را که زمستان را در آن گذرانده اند ترک می کنند. اما زیاد خوشحال نشوید، زیرا  آن ها عادت دارند سال بعد به محل قبلی خود باز گردند و این امر منجر به تهاجم سالانه مگس های خوشه ای می شود. در چنین شرایطی تنها راه چاره برای جلوگیری از تهاجم مکرر این مگس ها، استفاده از سم مگس کش بی رقیب آجیتا است.
این سم قادر است تمامی انواع مگس را در هر مرحله ای از رشد آن، نابود کند.

مگس های خوشه از کجا وارد خانه می شوند؟

برای اطمینان از این که آیا در محل زندگی شما مشکل مگس خوشه ای وجود دارد یا نه؛ باید قسمت های ذکر شده زیر را با دقت، بررسی کنید.

  • اطراف درها و پنجره ها
  • اطراف پریزهای برق موجود در خانه
  • داخل و زیر دیوارپوش ها
  • داخل لوله ها و شکاف هایی که برای عبور سیم یا کابل ها در دیوار های اصلی خانه ایجاد شده
  • سراسر طول سقف خانه و بخش زیر شیروانی
  • اطراف تهویه ها

از بین بردن مگس های خوشه ای با سم مگس

.. تمیز و مرتب نگه داشتن خانه دو عامل مهم و اساسی در مبارزه با تهاجم مگس ها است ..

تهاجم مگس های خوشه ای

شایعترین مکان های تجمع مگس خوشه ای

در طبیعت، مگس های خوشه ای در زیر پوسته های جدا شده و سایر قسمت های خشک درختان خشک، به خواب زمستانی فرو می روند. اما در مناطق شهری، خانه های گرم، ضد سرما و محافظت شده ما، برای آن ها بسیار جذاب تر است.

مگس های خوشه ای می توانند در خانه یا محل کار، مشکلات اساسی برای شما فراهم کنند.
زیرا این مگس ها می توانند باعث آلودگی مواد غذایی شوند و از این طریق بیماری های مختلف را در بین انسان ها گسترش دهند. بنابراین برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، باید از تمیز بودن انبارهای مواد غذایی و بخش های آماده سازی آن ها از هرگونه آفتی از جمله مگس ها، مطمئن شوید.

حتی اگر از بیماری زایی مگس ها صرف نظر کنیم، باز هم دیدن دسته ای مگس که از روی اسباب و اثاثیه محل کارتان و یا قسمت های مختلف یک فروشگاه مواد غذایی به این سو و آن سو می روند؛ از دید مشتری ها صورت خوشی ندارد. این مسئله می تواند باعث کاهش مشتری ها شده و خسارت های مالی زیادی به وجود بیاورد. همچنین ممکن است سبب جریمه های بهداشتی یا تعطیلی محیط کار شود. برای درک بهتر لزوم مبارزه با گسترش و شیوع مگس ها، می توان به اهمیت کنترل صحیح مگس در مرغداری ها اشاره کرد. زیرا عدم کنترل تهاجم مگس در مرغداری، می توان خسارات مالی هنگفتی به بار بیاورد.

مشکلات ناشی از مگس های خوشه ای

اگرچه مگس های خوشه ای، به عنوان خطر مستقیمی برای سلامتی انسان ها مطرح نیستند؛ ولی می توانند بسیار آزار دهنده باشند. مگس‌های خوشه ای اغلب به شکل دسته جمعی و در گروه های بسیار بزرگ متشکل از هزاران مگس، حرکت می کنند.

مگس های خوشه ای در طول زمستان به خواب زمستانی می روند.
اما این مگس ها حتی در خواب زمستانی هم می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. این مشکلات عبارتند از:

  • ایجاد بوی بد
  • ایجاد لکه روی دیوار یا پارچه

توده های انباشته شده مدفوع مگس های خوشه ای در طول زمستان می تواند باعث انتشار بوی بدی شود که بسیار شدید است. یکی دیگر از دردسر هایی که مگس های خوشه ای برای ما به وجود می آورند، لکه هایی است که بر روی دیوار ها و پارچه ها از خود به جای می گذارند.
تمیز کردن این لکه ها اصلاً کار آسانی نیست و اغلب پاک نمی شوند.

چگونگی از بین بردن مگس های خوشه ای

اگرچه مگس های خوشه ای را به راحتی با یک ضربه سریع می توان کشت؛ اما باید هدف اصلی در مبارزه با این آفات، جلوگیری از ورود آن‌ها به خانه تان باشد. توجه داشته باشید که اسپری های مگس کش خانگی، در صورتی که به صورت مستقیم روی این مگس های خوشه ای پاشیده شوند، مؤثر خواهند بود. ولی این اسپری ها اغلب بر روی مگس هایی که در داخل درزها و شکاف ها به خواب زمستانی رفته اند، اثر چندانی ندارند.

بنابراین بهترین راه این است که اقدامات مختلفی را که به ضد مگس کردن خانه تان کمک می کند را در پیش بگیرید.

با بسته نگه داشتن درها و پنجره ها از ورود مگس ها به داخل خانه جلوگیری کنید.
به خاطر داشته باشید که مگس های خوشه ای به فضاهای نورگیر جذب می شوند، بنابراین برای جلوگیری از تابش نور در قسمت های نورگیر، از پرده استفاده کنید.
همچنین می توانید از توری ها استفاده کنید که حتی هنگام باز بودن پنجره ها از ورود مگس ها جلوگیری می کند. جلوگیری از ورود مگس های خوشه ای به خانه نسبت به امتحان کردن روش های مختلف برای از بین بردن مگس آسان تر و منطقی تر است.

مبارزه با مگس خوشه ای با نصب توری بر پنجره ها

 

مبارزه با تهاجم مگس ها با تمیز و مرتب نگه داشتن خانه

۱.  محیط خانه را از وجود هر گونه خرده و باقیمانده غذا و همچنین مایعات شیرین، تمیز کنید.
این کار کمک می کند علاوه بر تهاجم مگس، از تهاجم موش ها و سوسک ها نیز در امان بمانید.

۲. زباله ها را در ظرف زباله دربسته بریزید.
سطل زباله را تمیز نگه دارید و از ریختن زباله ها به روی زمین جلوگیری کنید.

۳. مگس های مرده را از بین ببرید و از محیط خانه جمع کنید

۴. مدفوع و هر گونه فضولات حیوانات خانگی را تمیز کنید زیرا عامل جذب و تجمع انواع مگس ها هستند.

۵. از تجمع و باقی ماندن آب، در فضاهای داخلی خانه یا محیط اطراف آن، جلوگیری کنید.

اگر به هر نحوی، مگس ها وارد خانه شما شدند و شما با مشکل تهاجم گسترده آن ها مواجه هستید، باید سریعاً برای از بین بردن مگس ها وارد عمل شوید. زیرا طول عمر مگس حدود یک ماه است. در این مدت مگس ها می توانند حدود ۲۰۰۰ تخم تولید کنند. این تعداد تخم می‌تواند مشکلات عدیده ای در خانه ایجاد کنند.

 

 

نظر خود را بنویسید

مگس درنا
مگس درنا

 مگس درنا، آنچه باید بدانید مگس درنا یک حشره‌ی بزرگ با عمر کوتاه است. کرمینه ها و یا لاروهای نابالغ آن ممکن است باعث تخریب چمن شوند، اما به طور کلی به عنوان آفت محسوب نمی‌شوند. چند راه ساده وجود دارد تا از شر آن‌ها خلاص شوید. مگس درنا چیست؟ مگس‌ درنا‌ یک حشره از […]

عمر مگس ها چقدر است؟
طول عمر مگس ها چقدر است؟

مگس ها چقدر عمر می کنند؟ مگس خانگی یکی از رایج ترین حشرات در سراسر جهان است. مزاحمت ناشی از این حشرات به قدری است که بسیاری از ما را با این سوال مواجه می کند. طول عمر مگس ها چقدر است؟ آن ها چقدر زنده می مانند و برای خلاص شدن از شر آنها […]

خلاصی از شر مگس ها
خلاصی از شر مگس ها با روش های ساده

چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟ مزاحمت ناشی از مگس ها برای همه ما امری آشنا است. برخلاف تصور ما، مگس ها نه فقط در طول فصل تابستان، بلکه در تمام طول سال فعالیت دارند! با این شرایط برای خلاصی از شر مگس ها و در امان ماندن از بیماری های ناشی از آن […]

حقایق جالب درباره مگس ها
حقایق جالب درباره مگس ها

مگس ها حشراتی هستند که به دسته دوبالان تعلق دارند. حدود ۱۲۵ هزار گونه شناخته شده از مگس ها وجود دارند، که به گفته محققان، تعداد آن ها بسیار بیشتر از این تعداد است. این حشرات می توانند به…

سفارش سم از طریق: