” مگس ها موجودات آزاردهنده ای هستند که حضورشان در طول بهار و تابستان امری عادی به شمار می آید. ولی برخی از افراد در وسط ماه های سرد زمستان نیز با هجوم مگس ها به خانه هایشان مواجه می شوند. در چنین مواقعی می توان با بهره گیری از روش های خاص برای از بین بردن و خلاصی از مگس ها در زمستان استفاده کرد. “

انواع مگس های زمستانه

برخی از انواع گونه های مگس مثل مگس صورت (Face fly) و مگس خوشه ای (Cluster fly)، در ترک ها و شکاف های خانه تخم گذاری می کنند. این تخم ها در طول زمستان هچ می شوند و مگس های کوچک تازه متولد شده جایی برای رفتن ندارند جز خانه شما!
تنها اثری که هوای سرد به روی این مگس ها دارد کاهش سرعت حرکت آن ها است.

در هوای سرد حرکت مگس ها محدود می شود و آن ها را مجبور می کند که آرام تر از وقتی که هوا گرم است، پرواز کنند. به همین دلیل کشتن مگس ها با استفاده از مگس کش در زمستان، بسیار راحت تر از تابستان است. پس اگر در این مواقع با مگسی روبرو شدید می توانید مگس کشی بردارید یا با اسپری حشره کش به جنگ مگس ها بروید. البته این دو روش تنها زمانی کارساز است که با تعداد کمی مگس مواجه باشید؛ اما وقتی با تهاجم شدید مگس ها روبرو شدید، منطقی ترین و به صرفه ترین راه، چه از نظر هزینه و چه از نظر زمان، استفاده از سم حرفه ای کشنده مگس آجیتا است. این سم به سرعت تمام تخم ها و لاروها و مگس های بالغ را هدف قرار داده و از بین می برد.

از بین بردن مگس

 هوای سرد زمستان سبب کند شدن مگس ها و محدودیت حرکات آن ها می شود

از بین بردن مگس ها در فصل زمستان

روش های مختلف برای دفع مگس، به ویژه برای خلاصی از مگس ها در فصل زمستان وجود دارد.
مهمترین این روش ها عبارتند از:

  1. درزگیری
  2. استفاده از تله
  3. استفاده از چسب مگس
  4. ساخت تله دست ساز
  5. استفاده از سموم شیمیایی
  6. مگس کش

در ادامه برخی از این روش ها را شرح خواهیم داد.

# روش اول، از بین بردن مگس

درزگیری:

ترک ها و شکاف ها را با درزگیر مخصوص فصل سرما که در دماهای کم در زمستان دچار ترک و شکاف نمی شوند، درزگیری نمایید. این کار مگس هایی را که در این شکاف ها پناه گرفته اند بیرون خواهد کرد و تخم آن ها نیز از بین خواهد رفت. درزهایی را که در قسمت های کم رفت و آمد و دور از دسترس قرار گرفته اند را با دقت بیشتری درزگیری کنید. زیرا مکان های کم رفت و آمدی مانند زیرزمین و بخش زیر شیروانی، بیشتر از سایر نقاط خانه برای تخم گذاری، مورد توجه مگس ها قرار می گیرند و مگس ها بیشتر در آنجا تخم گذاری می کنند.

درزگیری

# روش دوم، مبارزه با آفات در زمستان:

تله ضد مگس:

خانه را با چسب های مخصوص مگس، تله گذاری کنید.
این تله ها، از یک رول که دارای صفحات چسبناک است، تشکیل شده اند. طریقه استفاده از این نوع تله بسیار ساده ای دارد. کافی است رول آن را باز کرده و به اندازه های دلخواه برش دهید. سپس این قطعات بریده شده چسبناک را از سقف آویزان کنید. مگس ها با اولین برخورد، فوراً به این تله ها می چسبند و روی همان کاغذ چسبی می میرند. تعداد تله هایی که برای این کار لازم دارید؛ بستگی به تعداد مگس هایی دارد که در خانه شما وجود دارد. تله های چسبی را به فاصله سه متر از یکدیگر قرار دهید تا تعداد مگس هایی که در هر اتاق به تله می افتند را به حداکثر برسانید و وقتی تله ها از مگس های مرده پر شدند آن ها را دور بیندازید.

راه های از بین بردن مگس

# روش سوم دفع مگس‌ها

تله ضد مگس ثابت:

تله های ثابت مخصوص مگس برعکس تله های چسبی یک بار مصرف نیستند و می توانید از آن ها تا مدت ها برای به دام انداختن مگس ها استفاده کنید. برای افزایش کارایی تله های ثابت را نیز در قسمت هایی که تعداد مگس ها در آنجا بسیار زیاد است، قرار دهید. یک بار که مگس ها وارد این تله های گنبدی شکل شوند، دیگر قادر به خروج از آن نخواهند بود. پس از ورود به تله، مگس به داخل مایع حشره کشی که در کف آن وجود دارد افتاده و می میرند.

این تله ها هم به صورت صنعتی آماده می شوند و هم خودتان می توانید آن ها را به سادگی در خانه تان بسازید.

از بین بردن مگس با استفاده از تله

بقایای به جا مانده از حشره کش های موجود در بمب های مه ساز می تواند آثار منفی بر سلامتی بگذارد 

# روش چهارم از بین بردن مگس

بمب مه ساز:

از روش های خاص و کمی شیمیایی تر نیز می توان برای ریشه کن کردن مگس ها استفاده کرد. نوعی اسپری مگس کش شیمیایی وجود دارد که به “بمب مه ساز” معروف است. این اسپری ها حالتی شبیه به مه غلیظ ایجاد می کنند و شامل سموم دفع آفات حاوی آئروسل هستند. این بمب ها محتویات خود را به صورت یکجا و سریع منتشر می کنند تا یک منطقه را اشباع کنند. این محصولات اغلب در خانه و اطراف خانه برای از بین بردن آفاتی نظیر مگس، سوسک و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

اما نکته منفی در رابطه با استفاده از این آفت کش ها این است که باید خانه را برای مدتی خالی و تا از بین رفتن حشرات در مکان دیگری اقامت کنید. از طرفی، برخی از سموم به کار رفته در این حشره کش ها در محیط باقی می مانند و می توانند آثار مخربی بر سلامتی انسان ها و حیوانات خانگی داشته باشند.

دفع آفات با حشره کش

نکات مهم درباره بمب مه ساز

برای خلاصی از مگس در زمستان با استفاده از حشره کش بمبی، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تمام در و پنجره ها را ببندید.
  2. دو شاخه وسایل الکتریکی را از برق بکشید.
  3. شمعک پکیج یا بخاری را خاموش کنید.  چون اغلب حشره کش ها حاوی ترکیبات قابل اشتعال هستند.
  4. یک برگ روزنامه در وسط اتاق آلوده به مگس قرار دهید و دستگاه افشانه یا همان حشره کش بمبی را بر روی آن قرار دهید. مواد سمی در نزدیکی محل قرار گیری حشره کش غلظت بیشتری دارد و با دور شدن از آن غلظت کاهش می یابد.
  5. سپس ضامن آن را آزاد کرده و اتاق را به سرعت ترک نمایید و در را پشت سر خود ببندید.
  6. حداقل به مدت دو ساعت درب اتاق را بسته نگه دارید.
  7. بعد از دو ساعت درب و پنجره ها را باز کنید تا هوا وارد اتاق شود.
  8. بسته خالی افشانه و برگ روزنامه را دور بیندازید.
  9. سپس تمام سطوح را تمیز کنید و مگس های مرده و اثرات و بقایای حشره کش را پاکسازی کنید.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

مگس درنا
مگس درنا

 مگس درنا، آنچه باید بدانید مگس درنا یک حشره‌ی بزرگ با عمر کوتاه است. کرمینه ها و یا لاروهای نابالغ آن ممکن است باعث تخریب چمن شوند، اما به طور کلی به عنوان آفت محسوب نمی‌شوند. چند راه ساده وجود دارد تا از شر آن‌ها خلاص شوید. مگس درنا چیست؟ مگس‌ درنا‌ یک حشره از […]

عمر مگس ها چقدر است؟
طول عمر مگس ها چقدر است؟

مگس ها چقدر عمر می کنند؟ مگس خانگی یکی از رایج ترین حشرات در سراسر جهان است. مزاحمت ناشی از این حشرات به قدری است که بسیاری از ما را با این سوال مواجه می کند. طول عمر مگس ها چقدر است؟ آن ها چقدر زنده می مانند و برای خلاص شدن از شر آنها […]

خلاصی از شر مگس ها
خلاصی از شر مگس ها با روش های ساده

چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟ مزاحمت ناشی از مگس ها برای همه ما امری آشنا است. برخلاف تصور ما، مگس ها نه فقط در طول فصل تابستان، بلکه در تمام طول سال فعالیت دارند! با این شرایط برای خلاصی از شر مگس ها و در امان ماندن از بیماری های ناشی از آن […]

حقایق جالب درباره مگس ها
حقایق جالب درباره مگس ها

مگس ها حشراتی هستند که به دسته دوبالان تعلق دارند. حدود ۱۲۵ هزار گونه شناخته شده از مگس ها وجود دارند، که به گفته محققان، تعداد آن ها بسیار بیشتر از این تعداد است. این حشرات می توانند به…

سفارش سم از طریق: